Accountancy

Boekhoudkantoren staan voor belangrijke uitdagingen:

  • Kostenverlaging voor de administratieve processen (facturen inboeken, documenten uitwisselen,…)
  • Tijdwinst voor meer advies en dienstverlening
  • Klanten die op elk moment inzage willen in dossiers en documenten

Klanten (bedrijven en zelfstandigen) kunnen via webportalen zelf de leveranciersfacturen inscannen. De factuur wordt automatisch omgevormd tot een digitaal boekingsvoorstel, zodat in het boekhoudkantoor de tijd voor inboeken met meer dan de helft vermindert. Elke klant krijgt een digitaal dossier ter beschikking. Dat bevat zowel de leveranciersfacturen, de verkoopfacturen als alle nuttige stukken in relatie tot de vennootschap of de zelfstandige.

De klant moet geen fysieke stukken meer bezorgen, en verkoopfacturen kunnen automatisch in het digitaal archief worden opgeslagen. Aangezien dit archief volledig wettelijk conform is, hoeft een papieren opslag niet meer. De klant heeft op elk moment inzage in het digitaal archief en kan flexibel opzoeken, ook op de inhoud van de facturen.

Het boekhoudkantoor regelt de toegang tot boekhoudkundige dossiers voor haar klanten.