Klanten zijn zowel consumenten als bedrijven en genieten van een waaier aan diensten en producten. Verwachting is dat deze dienstverlening verder uitbreidt en versnelt. Extra transparantie is mogelijk dankzij het digitaal ter beschikking stellen van informatie en documenten.
Klantenservice begint met het efficiënt opvolgen van vragen, meldingen en klachten van klanten. Arco biedt scanning- en emailcaptatiesystemen om deze vormen van aanvragen efficiënt op te vangen. Workflows helpen bij de registratie en de verdeling van deze meldingen. De opvolging van klantencommunicatie gebeurt van hieruit, en alles wordt gearchiveerd voor latere opzoeking.
Dossieropvolging, documentbeheer en webportalen bieden de kans om informatie te delen met klanten en interne medewerkers. Alle informatie, acties, limietdata, commentaren en documenten zijn online beschikbaar. Archiveringstermijnen worden automatisch beheerd, uitgaande brieven automatisch aangemaakt en digitale ondertekening ondersteund. Interne aankoopprocessen van diensten en investeringen krijgen een digitale opvolging.
In de boekhouding vindt een automatisering plaats van inkomende factuurstromen, facturen worden ingescand of ingelezen als e-factuur, automatisch uitgelezen, geverifieerd en vervolgens doorgezet naar het beheerspakket (BBC) dat instaat voor de boekhoudkundige verwerking. Deze diensten bevinden zich in de cloud. De facturen zijn opzoekbaar in een beveiligd archief, dat legaal conform is. De papieren facturen bijhouden is dus niet meer nodig.